piątek, 19 kwietnia 2013

Lunchbox: ciasto czekoladowo-cynamonowe z jabłkami i orzechami w 5minut


Szczerze żałuje że ciasto to wykonałam jako lunchbox - ale tylko dlatego, że jest tak pyszne, że z ogromną przyjemnością podałabym je na pięknej paterze przy najbliższej możliwej okazji. Ale nie, mama właśnie zajada się nim w pracy ;)
Jestem nim zupełnie oczarowana. Mięciutkie, czekoladowe, z dodatkami orzechów, jabłek i mocną nutą cynamonową. O zapachu unoszącym się w domu od wieczora do rana nie wspomnę. 
Zwykle sceptycznie podchodziłam do "mikrofalówkowych" ciast ale teraz jestem nimi zupełnie zauroczona - szybkie, pyszne, wręcz rozpływające się w ustach.

POLECAM :D

Składniki:
Mąka pszenna (100 g) – (lub owsiana, pełnoziarnista itd.)
Rozpuszczone masło (2,5 łyżki) - najszybciej w mikrofalówce ;) (lub margaryna, olej)
Jajka (2 sztuki)
Miód (2 łyżeczki)
Proszek do pieczenia (2 łyżeczki)
Cynamon (1 łyżeczka)
Aromat rumowy ( ¾ łyżeczki)
Kakao (1 łyżeczka)
Masło – do wysmarowania naczynia 

Dodatki (według uznania, różnego rodzaju bakalie, owoce itp.) Ja dodałam:
Jabłko (1 duża sztuka)
Orzechy laskowe (około 7 łyżek) – posiekane
Miód (2 łyżki)
Kostka gorzkiej czekolady

Co można dodać, ale "wyczułam" po przygotowaniu: 0,5 łyżeczki przyprawy do piernika

W miseczce mieszamy wszystkie składniki na ciasto. Dodajemy posiekane jabłko oraz 2-3 łyżki orzechów. Ciasto przelewamy do wysmarowanego masłem naczynia (musimy pamiętać, aby naczynie było większe, ponieważ ciasto podwoi swoją objętość).

„Pieczemy” na najwyższej mocy mikrofalówki 4 minuty, po czym wyjmujemy naczynie.  Na ciasto rozsmarowujemy 2 łyżki miodu, posypujemy resztą orzechów oraz posypujemy wiórkami czekolady (zimną kostkę czekolady skrobałam nożem ;)).
Wstawiamy ponownie do mikrofalówki na 1 minutę.
Czas pieczenia może się nieco różnić +/- , w zależności od mocy mikrofalówki. 

Ciasto jest gotowe ;)
Najlepiej smakuje na ciepło - wiem, bo nie wytrzymało w całości do rana, a rano trzeba było spróbować wersji na zimno ;)






Przywołujemy wiosnę!!!

7 komentarzy :

  1. Jakie fajne :) I na pewno smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. super ciacho , proste szybkie i pyszne ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. szybkie, pyszne i do tego świetnie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze chciałam "upiec" coś mikrofalówkowego i coś czuję, że za niedługo się skuszę :) ale pierwsze w kolejce czekają muffiny fasolowe

    OdpowiedzUsuń
  5. o cholender! już wiem co "upiekę" w niedzielę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. szybkie i wygląda obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly